Page 17 - DORİ Dijital Oryantiring Dergisi
P. 17
ORYANTİRİNG ETKİNLİĞİ
(Sembolünü Al Yerini Bul)
HAZIRLIK
4 Ana ve ara yönlerin her birine bir işaret noktası konulur.
İşaretlerin arası çizgi bandı vb. yardımcı materyaller ile çizilir.
K
KB KD MALZEME
1. 8 Adet işaret noktası,
2. Çizgi bandı,
3. Yönleri belirten harfler
B D
AMAÇ
Doğru yönleri bulmak
için hızla karar vermek ve
yönlerin olduğu işaret
GB GD noktalarına (hedeflere) hızla
hareket etmektir.
G
UYGULANIŞI
Katılımcılar ekvatora ve başlangıç meridyenine dizilir.
Katılımcılara yönlerin nerede olduğu, hangi yöne gidilirse K, G, D ve
B’ya doğru olarak gidebilecekleri anlatılır.
Sizin işaretinizle katılımcıların, belirtiğiniz yere doğru (ana yönler
/ara yönler) koşmaları ve bir işaret noktası üzerinde durmaları
gerekir.
Bir nokta üzerinde duramayan kişi oyundan çıkarılır. (Sandalye
kapmaca oyunundaki gibi) Her defasında katılımcılar ortaya tekrar
toplanır ve hedeflerden birer tane eksiltme yapılır.
Oyun son bir kişi kalana kadar devam eder.
16