Page 17 - DORİ Dijital Oryantiring Dergisi
P. 17

ORYANTİRİNG ETKİNLİĞİ






                                                              (Sembolünü Al Yerini Bul)













                                                                                             HAZIRLIK




                               4 Ana ve ara yönlerin her birine bir işaret noktası konulur.


                    İşaretlerin arası çizgi bandı vb. yardımcı materyaller ile çizilir.




                                                         K






                         KB                                                             KD                                                    MALZEME


                                                                                                                         1.       8 Adet işaret noktası,


                                                                                                                         2. Çizgi bandı,

                                                                                                                         3. Yönleri belirten harfler







             B                                                                                        D



                                                                                                                                                   AMAÇ



                                                                                                                                 Doğru                yönleri              bulmak


                                                                                                                         için hızla karar vermek ve


                                                                                                                         yönlerin                     olduğu                     işaret

                       GB                                                              GD                                noktalarına (hedeflere) hızla


                                                                                                                         hareket etmektir.

                                                         G






                                                                                        UYGULANIŞI



                               Katılımcılar                       ekvatora                    ve           başlangıç                     meridyenine                            dizilir.


                    Katılımcılara yönlerin nerede olduğu, hangi yöne gidilirse K, G, D ve

                    B’ya doğru olarak gidebilecekleri anlatılır.


                               Sizin işaretinizle katılımcıların, belirtiğiniz yere doğru (ana yönler


                    /ara yönler) koşmaları ve bir işaret noktası üzerinde durmaları

                    gerekir.


                               Bir nokta üzerinde duramayan kişi oyundan çıkarılır. (Sandalye

                    kapmaca oyunundaki gibi) Her defasında katılımcılar ortaya tekrar


                    toplanır ve hedeflerden birer tane eksiltme yapılır.


                               Oyun son bir kişi kalana kadar devam eder.










             16
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22