Page 29 - Türkiye Oryantiring Federasyonu Dijital Dergisi
P. 29
Resmi görevim bittikten sonra da pistin yanında
koşmaya devam ederken Batı’nın uzun zamandır
portföyüne koyduğu bu sporu olabildiğince çok küçük
zihne ve kalbe sokmayı görev bildim ve yazarlık kariyerime
bir çocuk kitabı ekledim. İşte, “Kayıp Madalyanın Peşinde”
bu inanmışlık ve misyonla ortaya çıktı. 23’üncü baskısıyla
60.000 çocuğa ulaşacağını hayal bile edemezdim ve
görünüşe göre bu sayı katlanacak da...
“Kayıp Madalyanın Peşinde” kitabı neden mi bu
kadar okundu, sevildi? Sporu anlatan bir kitap neden
özellikle sınıf öğretmenleri tarafından çocuklarla
buluşturuldu? Aslında buna verecek iki cevabım olabilir:
1) Oryantiring sporunun; ilk
yıllar eğitimi, merak, yaratıcılık vs.
konularında çocukları disiplinler
arası çalışmalarla hayat boyu
öğrenme sevgisi edinecekleri bir
ortamın oluşturulmasına cevap
vermesi nedeniyle tüm dünyada
ve ülkemizde iyi eğitim verdiğini
değerlendirdiğimiz okullarca
uygulanan PYP (Primary Years
Program / İlk Yıllar Eğitimi)
sistemi ile örtüşmesi. Bu yönüyle
zihinsel ve fiziksel bir çalışma
olarak “Koşarak Satranç
Oynamak” tanımlamasını hak
etmesi.
2) Oryantiring sporunu masalla anlatan bu macera
kitabının; yön, yer bulma, yönergeleri takip etme ve
Matematik bazlı işlemler konularında öğretmenlerimize
farklı uygulama kapıları açabilmesidir.
28