Page 29 - Türkiye Oryantiring Federasyonu Dijital Dergisi
P. 29

Resmi görevim bittikten sonra da pistin yanında


                     koşmaya                          devam                      ederken                       Batı’nın                     uzun                  zamandır


                     portföyüne koyduğu bu sporu olabildiğince çok küçük


                     zihne ve kalbe sokmayı görev bildim ve yazarlık kariyerime


                     bir çocuk kitabı ekledim. İşte, “Kayıp Madalyanın Peşinde”


                     bu inanmışlık ve misyonla ortaya çıktı. 23’üncü baskısıyla



                     60.000 çocuğa ulaşacağını hayal bile edemezdim ve


                     görünüşe göre bu sayı katlanacak da...






                                    “Kayıp Madalyanın Peşinde” kitabı neden mi bu



                     kadar okundu, sevildi? Sporu anlatan bir kitap neden


                     özellikle                       sınıf                öğretmenleri                                   tarafından                            çocuklarla


                     buluşturuldu? Aslında buna verecek iki cevabım olabilir:






                                    1) Oryantiring sporunun; ilk


                     yıllar eğitimi, merak, yaratıcılık vs.


                     konularında çocukları disiplinler


                     arası               çalışmalarla                           hayat                 boyu



                     öğrenme sevgisi edinecekleri bir


                     ortamın oluşturulmasına cevap


                     vermesi nedeniyle tüm dünyada


                     ve ülkemizde iyi eğitim verdiğini



                     değerlendirdiğimiz                                                   okullarca


                     uygulanan PYP (Primary Years


                     Program                         /       İlk          Yıllar              Eğitimi)


                     sistemi ile örtüşmesi. Bu yönüyle


                     zihinsel ve fiziksel bir çalışma


                     olarak                           “Koşarak                                 Satranç



                     Oynamak”                             tanımlamasını                                   hak


                     etmesi.




                                    2) Oryantiring sporunu masalla anlatan bu macera


                     kitabının; yön, yer bulma, yönergeleri takip etme ve


                     Matematik bazlı işlemler konularında öğretmenlerimize


                     farklı uygulama kapıları açabilmesidir.











           28
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34