Page 30 - Türkiye Oryantiring Federasyonu Dijital Dergisi
P. 30
Aslında, “Kayıp Madalyanın Peşinde” nin çocuk
edebiyatı içinde yer alarak çocukların okuma sevgisine
katkıda bulunması onun rüştünü ispatladığının
göstergesidir.
Çok yakın zamana kadar; yazarların imza günleri
öğrencilerin bir konferans salonunda veya sınıfta (aslında
kıpır kıpır iken – en az yarım saat koltuğunda sabit
beklemek zorunda kaldığı bir ortamda) en iyi ihtimalle
merak ederek kitabın yazarına yönelttikleri sorulara
yazarların yanıt verdiği bir formatta geçmekteyken;
“Kayıp Madalyanın Peşinde” nin öğrenciyle birlikte
işlendiği imza günlerinde bu gelenek hareket erbabı bir
öğretmen tarafından bozulmuştur. Bir sporcu yazarın
çocukları koltuklara sabitleyip söyleşi yapması, özellikle
de eğitime yönelik böyle eğlenceli bir sporun masalını
anlatırken olası değildir.
Doğaldır ki söyleşilere
başladığım 2014 yılından beri
öğrencilere etkileşimli etkinlik-
ler sunulmuştur. Öğrenciler
sahnede minyatür parkurlarda
hedef bulmuş, bilgi yarışması
yapmış, şarkı söylemiş, dans
etmiştir. Söylenen odur ki bu
tür etkinlikler yazar
söyleşilerinin de öncülerin-
dendir. Bu yanıyla da
kitabımın Oryantiring
camiasına hizmet verdiği
inancındayım.
29